RSS Feed

Sådan vælger du et webhotel til dit firma

3. maj 2017 | Ny teknologi

Det er afgørende for et firmas omdømme og udtryk, at hjemmesiden er stærk. Det skal være overskueligt at finde rundt, der skal være alt det nødvendige, og du skal føle dig velkommen som kunde eller interesseret. Læs med her og se, hvad du skal være opmærksom på, når du vælger dit webhotel.

Virksomhedens hjemmeside er en stor del af udtrykket, og den udgør sammen med eventuelle sociale medier et talerør til en stor målgruppe. Hjemmesiden skal derfor være god og nem at bruge. Der er altid nogle ting, du skal være opmærksom på, når du vælger din hjemmeside-udbyder. Her er nogle af de vigtigste.

Hvordan er supporten?

Når din kunder besøger din hjemmeside, skal de føle, at de kan få den rette hjælp på kort tid. Det samme gør sig gældende, når du skal bruge hjælp selv. Din udbyder skal kunne levere den hjælp, du behøver, når du er i tvivl om noget. Det er også vigtigt, at du kan få hurtig support, hvis din side går ned, eller hvis den har fejl eller mangler. Det skal nemlig rettes hurtigst muligt, så mulige kunder ikke fravælger din service eller dit produkt.

Er der mulighed for udvikling?

Det er også en god idé at være opmærksom på, om din udbyder tilbyder eventuelle ændringer af din side. Hvis du har en mindre virksomhed, men forventer en udvikling i de kommende år, skal du undgå udbydere, som kun leverer en standardpakke, som ikke kan udvikles.

En god udbyder giver mulighed for, at du kan udvide dine sektioner og undersektioner, så du kan følge med tiden og virksomhedens udvikling. Der er stor forskel i de priser, udbydere tager for dette, og du bør have sikret dig klare aftaler på forhånd, da det ellers kan ende med at blive rigtig dyrt for dig at bygge videre på din hjemmeside.

En god mulighed vil være at besøge denne side, som giver dig gode muligheder for billige og kvalitetsfulde løsninger.

Tyngde

Det handler rigtig ofte om ydeevnen, når du skal vælge din udbyder. Du bør derfor være opmærksom på, at det sted du vælger, skal kunne trække tunge sider. Det betyder blandt andet, at siden skal have en god mængde plads, så du ikke pludselig løber ind i pladsmangel, når du vil udvikle. Det er vigtigt, at din plads ikke opbruges stort set med det samme, så du går på kompromis med noget af din indhold.

Vær derfor opmærksom på, at din udbyder tilbyder en stor tyngde på siden.

Oppetid – går ikke ned ofte

Der er stor forskel på systemer, når man taler om ”oppetid”. Det vil sige, at man hos nogle udbydere, oftest de billige eller dårligste, vil opleve at siden eller systemet går ned i perioder. Når en side går ned, kan man risikere at miste værdifuld data, og det sænker alle medarbejderne, som er i gang med at løse opgaver. Det kan desuden koste rigtig mange penge, hvis siden går ned i et tidsrum, hvor mange besøger din side eller webshop. Husk derfor at undersøge, om udbyderen har problemer med dette.